Zoeken
  • schuurmansnancy

Trust x Affinity = how to tell your story.


De betekenis van je merk veranderd niet voor mensen. Ook niet in een tijd van crisis. De context waarbinnen het relevant is wel. Die is anders en onzeker. Dat vraagt om een aanpassing in de manier waarop je als merk je verhaal vertelt. Leg in je boodschap de focus op vertrouwen. Dat is belangrijker dan ooit. Mensen willen een merk kunnen vertrouwen en zich verbonden voelen. Door in je content nu te kiezen voor de juiste tone of voice verdien je vertrouwen. De positieve herinnering van nu krijgt daarmee impact in de toekomst want vertrouwen is de basis voor een lange termijn relatie.



Ann Handley geeft je als gedreven marketingprofessional een aantal praktische handvatten. In


haar video op het platform CMC behandelt ze 7 non-negotiable aandachtspunten waarmee je merk nu vertrouwen voor de toekomst kan opbouwen:


1.    Peer-to-Peer versus brand-to-target

Laat de menselijke kant van je merk zien. Toon kameraadschap door in je content aandacht te hebben voor de verbinding tussen mensen. Specifiek de verbinding in deze tijd. En doe dit consistent in alle kanalen. Er worden bijvoorbeeld thuis de meest heerlijke taarten en cup cakes gebakken. Waarom bezorgd een merk van bakproducten haar social media volgers bijvoorbeeld niet een gratis pakket om mee te bakken in ruil voor user generated content?

2.    Empower your customers

Verdiep de relatie met mensen en je klanten in het bijzonder. Help ze en bied ze concrete ondersteuning door bijvoorbeeld relevante content in de vorm van een nieuwsbrief of services zoals een besloten Facebook of LinkedIn groep. De suggestie van Ann Handley om juist nu e-mail als kanaal te optimaliseren en verder te ontwikkelen is er een om te overwegen. Het enige kanaal waar de klant zelf, en niet een algoritme in controle is.


3.    Short term perspectives

Mensen vinden het nu lastig keuzes voor op de langere termijn te maken. Help ze door de scope te verkleinen en te helpen in het hier en nu.


4.    Show industry leadership

Pak een leidende rol waarmee je je top of mind positie in het brein van klanten of potentiële klanten verstevigd. Een rol waarmee je laat zien dat je er bent om te helpen. Ann noemt een voorbeeld van een softwarebedrijf wat software voor de horeca ontwikkelt. Zij bedachten een loyaliteitsprogramma voor de verkoop van giftcards voor restaurants. Dat levert op korte termijn cashflow waarmee restaurants salarissen kunnen blijven betalen.


5.    The element of the unexpected

Laat iets verassend zien. Het museum the getty in Los Angels liet hun publiek een favoriet kunststuk namaken of uitbeelden. Een voorbeeld van hoe je op dit moment toch op een creatieve manier relevant kunt zijn.


6.    Meaningful relevancy

Bedenk hoe je je expertise anders kunt inzetten. Laaggeletterde mensen begrijpen de teksten en uitleg vanuit de verschillende instanties niet altijd even goed. Een tekstbureau herschreef de richtlijnen zodat ook deze groepen mensen ze goed gingen begrijpen. Een vertaalbureau zou ze bijvoorbeeld gratis in verschillende talen kunnen vertalen.


7.    Engage the community, highlight your people

Als het doel is om vertrouwen te verdienen dan moet je laten zien wie je bent. Wie zijn je medewerkers, je klanten, je community. Deze mensen maken het verschil in hoe je het verhaal vertelt en je boodschap wordt overgedragen. Hoe je verkoopt is belangrijker dan wat je verkoopt. Engage je community en vraag hun verhalen met je te delen.


Bekijk hier de hele video: https://www.contentmarketingconference.com/portal/?view=video&video=244T


5 weergaven0 opmerkingen